به گزارش خبرنگار عصر قزوین، همایش بزرگ رتبههای تکرقمی آزمون سراسری عصر امروز توسط مؤسسه علمی-آموزشی «ذهنیتو» با همکاری مؤسسه مدیریت محتوا و مارکتینگ «مدویتو» در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد. در این همایش که جمعی از نخبگان و افراد دارای رتبههای برتر کنکور از تجربیات خود برای رویارویی با بزرگترین آزمون تحصیلی سخن گفتند و رمز و راز موفقیت در این آزمون را با داوطلبان جوان حاضر در این همایش در میان گذاشتند.
این همایش با حضور گسترده دانشآموزان و والدین آنها برگزار شد و به ذهن داوطلبان و خانوادههای آنها برای پیروزی در کنکور آرامش و انگیزه بخشید. اما در گفتوگویی که با مهندس نیما ذوالقدر، مدیرعامل و موسس مجموعه آموزشی «ذهنیتو» در قزوین داشتیم، طرحی جدید برای پشتیبانی تحصیلی از دانشآموزان این استان و هدفگذاری برای کسب رتبههای برتر کنکور رونمایی شد.

مدیرعامل مؤسسه علمی-آموزشی «ذهنیتو» در این گفتوگو با اشاره به چالشهای آموزشی موجود در استان قزوین گفت: «متأسفانه بچههای ما از نظر آموزشی تا حدی مظلوم واقع شدهاند. در سالهای گذشته خبر خاصی از رتبههای تکرقمی در قزوین نبوده و اساتید موجود نتوانستهاند آنطور که باید به دانشآموزان کمک کنند.»
وی دلیل اصلی این مشکل را «قدیمی بودن متدهای آموزشی» عنوان کرد و افزود: «روشهای کنونی با سبک کنکورهای امروز، استرسها و چالشهای پیش روی دانشآموزان همخوانی ندارد.»
استراتژی جدید: تلفیق تجربه و تجربهشدهها
به گفته ذوالقدر برای حل این مشکل، مجموعه «ذهنیتو» با تشکیل کادری مجرب متشکل از اساتید مجرب استان قزوین و همچنین رتبههای تکرقمی و دو رقمی کنکور، اقدام به طراحی ساختاری نوین کرده است.
وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: «خدمات ما به این شکل است که رتبههای برتر، ماهانه یک بار به سوالات شخصی دانشآموزان پاسخ میدهند. اساتید بومی نیز به طور دائم برای پاسخگویی حضوری حاضر هستند. علاوه بر این، از رتبههای دو رقمی برای «رفع اشکال تکنفره و مبحثی» استفاده میشود تا دانشآموز بدون هدررفت وقت، مشکل درسی خود را در یک مبحث خاص به طور کامل رفع کند.»

تأثیر رویدادهای آموزشی در تغییر نگرش
موسس «ذهنیتو» در پاسخ به سوالی درباره تأثیر کلی چنین رویدادهایی بر روند کنکور در قزوین، توضیح داد: «اصلیترین دلیل نامگذاری مجموعه ما بر پایه “ذهنیت” بوده است. بزرگترین چالش، ذهنیت نادرست دانشآموزان است. آنها فکر میکنند رتبههای برتر، افرادی خاص با زندگیای متفاوت هستند. ما با حضور مستقیم این افراد در جمع دانشآموزان ثابت میکنیم که آنها نیز مانند سایرین هستند و موفقیت تنها حاصل یک «روال منظم و برنامه اصولی» است.»
ذوالقدر در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم با این طرح، نه تنها خلأهای آموزشی، بلکه خلأهای روانی و ذهنی دانشآموزان برای کسب موفقیت نیز پر شود.»

چالشهای پیش رو و ضرورت اجرای طرح
دکتر محمدرضا حسامی، مدیر اجرایی و برنامهریزی مؤسسه آموزشی ذهنیتو نیز در گفتوگو با خبرنگار عصر قزوین از اجرای طرحی جامع با بهرهگیری از ترکیب اساتید مجرب بومی و رتبههای تکرقمی و دو رقمی کنکور برای حمایت همهجانبه از دانشآموزان این استان خبر داد و بر ضرورت تغییر «ذهنیت» دانشآموزان نسبت به مسیر دستیابی به موفقیت تأکید کرد.
وی در ابتدای این گفتوگو با اشاره به چالشهای موجود در عرصه آموزش استان قزوین گفت: «حقیقت این است که بچههای ما از نظر آموزشی مظلوم واقع شدهاند. در مورد رتبههای برتر به ویژه رتبههای تکرقمی خبری در قزوین نبوده و اساتید موجود نتوانستند آنطور که باید به بچهها کمک کنند.»
این مدیر در تشریح یکی از ریشههای این مشکل افزود: «اصلیترین موضوعی که میتوانم به آن اشاره کنم، این است که متدها و روشهای آموزشی خیلی قدیمی شده و با سبک کنکورهای امروز، استرسها و چالشهای پیش روی دانشآموزان همخوانی ندارد.»

ساختار و استراتژی طرح «ذهنیت تو»
حسامی در توضیح طرح ارائه شده توسط مجموعه تحت مدیریت خود گفت: «ما در مجموعه ذهنیتو تلاش کردیم یک کادر مجرب از اساتید مجرب استان قزوین و همچنین تعدادی از رتبههای تکرقمی و دو رقمی را در کنار هم جمع کنیم. استراتژی ما این است که از این ترکیب در بحث مشاوره، رفع اشکال تکنفره و تدریس مباحث درسی استفاده کنیم تا انشاءالله بچهها به موفقیت برسند.»
مدیر این موسسه به تشریح دقیق خدمات ارائه شده در این طرح پرداخت و توضیح داد: «خدمات آموزشی ما به این شکل پیش میرود که رتبههای برتر ماهانه یک بار به سوالات شخصی بچهها پاسخ میدهند. اساتید قزوین نیز به طور همزمان و دائم حاضر هستند و به سوالات حضوری دانشآموزان در طول ماه پاسخ میدهند. علاوه بر این، ما از رتبههای دو رقمی برای رفع اشکال شخصی و مبحثی استفاده میکنیم. هدف این است که اگر دانشآموزی در یک مبحث خاص مشکل دارد، بدون هدر رفتن وقت، فرصتی ایجاد شود تا مشکلش به صورت متمرکز حل شود.»
وی در ادامه افزود: «این خدمات در قالب مشاورههای آنلاین و حضوری تحت عنوان طرحهای مشاوره و تحصیل ارائه میشود که ترکیبی کامل از اساتید برتر، رتبههای تکرقمی و رتبههای دو رقمی است.»

پاسخ به چالشها و تأثیر بر ذهنیت دانشآموزان
حسامی در پاسخ به این سوال که چنین رویدادهایی چه تأثیری میتوانند بر روند کنکور و دانشآموزان قزوین داشته باشند، گفت: «اصلیترین دلیلی که نام مجموعهمان را ذهنیتو انتخاب کردیم، پاسخ به همین سوال است. به نظر من بزرگترین عاملی که میتواند روی بچهها تأثیر بگذارد، ذهنیت خود آنهاست.»
وی توضیح داد: «ذهنیت فعلی دچار اشکال است. دانشآموزان فکر میکنند کسانی که به رتبههای برتر دست مییابند، افرادی کاملاً خاص و متفاوت با سبک زندگی جداگانهای هستند. ما تلاش میکنیم با حضور مستقیم این رتبههای برتر در جمع بچهها و صحبت تکبهتک با آنها، این ذهنیت را تغییر دهیم. ما میخواهیم دانشآموزان ببینند که این افراد نیز دقیقاً مانند خودشان هستند، از یک جنس زندگی برخوردار بودهاند و تمام کارهای عادی را انجام دادهاند. تفاوت اصلی تنها در داشتن یک برنامه روتین منظم و طی کردن یک برنامه منظم و اصولی است. شکلگیری این ذهنیت جدید، مهمترین اتفاقی است که در این رویدادها رخ میدهد و میتواند کمک بزرگی به دانشآموزان باشد.»

ایجاد مسیری آرامشبخش برای کنکوریها
حمیدرضا کریمی، مدیرعامل مؤسسه تولید محتوای مدویتو نیز در گفتوگو با خبرنگار عصر قزوین گفت: «بررسی وضعیت آموزشی استان نشان میداد بخش قابل توجهی از توان دانشآموزان قزوین مجال بروز پیدا نمیکند. هدف ما در مدویتو صرفاً ایجاد یک مرکز جدید نبود، بلکه تلاش کردیم مسیری اصولی و آرامشبخش فراهم کنیم تا دانشآموزان بدون سردرگمی وارد روندی حرفهای و قابل اعتماد شوند.»
وی افزود: «با تجمیع اساتید توانمند، برنامهریزی دقیق و استفاده از الگوهای واقعی تحصیلی سعی کردیم خلأیی را که سالها در استان احساس میشد برطرف کنیم. این پروژه برای ما تنها یک سرمایهگذاری آموزشی نیست، بلکه نوعی مسئولیت اجتماعی است و میخواهیم نشان دهیم موفقیت حاصلِ شانس نیست؛ نتیجه پیمودن مسیر درست است.»
کریمی در پایان سخنان خود از تلاشهای گروه مارکتینگ و محتوای مجموعه مدویتو قدردانی کرد و نقش اثرگذار این تیم را در معرفی، دیدهشدن و تجلی منسجم این پروژه حائز اهمیت دانست.
















